הבדלה:  

17:34

צאת השבת: 

9:00

שחרית:  

16:35

הדלקת נרות: 

17:00

קבלת שבת: יום ו'   

בא

הודעות

מזל טוב למרסלו וגבי בורדמן בהולדת נכדם הראשון בן לבריאן ולירון

מזל טוב ליאיר פטרי עם כניסתו לגיל מצוות. ברכות להוריו, מיכה ואורי, ולכל המשפחה. התפילה תתקיים היום, יום ה', בשעה 16:00

השבת נציין "שבת עלייה" לכבוד עולים חדשים שעלו ארצה בשבועות האחרונים. הקידוש ייתרם על ידי משפחת גולדברג, משפחת אהרונסון וקיי שיין.

דף הנצחה חדש הושק השבוע לזכרם של לני באורי ואן דם ז"ל. בדף תוכלו לצפות בסרט על חייהם המשותפים, תמונות, קורות חייהם ואף מוזיקה שאהבו כל כך. כדי לצפות בדף, הקליקו

חברים המעוניינים להציג את מועמדותם לקראת בחירות הקהילה בחודש ינואר, מוזמנים ליצור קשר עם לורנה שפלר או דיויד וולפסון. חברים המעוניינים להצטרף לוועדות השונות, יוזמנו בהמשך החודש.

בא

המנוע של העם

מאת הרב גוסטבו סורסקי

יציאת בני ישראל ממצרים כבר מופיעה בפרשת בא. אחרי שנים ארוכות של סבל ודמעות, ותחת לחץ כבד של עבדיו, פרעה מלך מצרים מאשר את יציאתם של בני ישראל למדבר לעבוד את ה'. ולפתע, מתרחש דו שיח מתוח בין פרעה למשה רבנו. פרעה שואל את משה: "מי ומי ההלכים". ומשה עונה: "בנערינו ובזקנינו נלך". פרעה לא ממש "נדלק" על הרעיון הזה: "לא כן, לכו נא הגברים ועבדו את ה' כי אתה אתם מבקשים" (שמות י, ח-יא).

אפשר להגיד הרבה דברים על פרעה מלך מצרים. הוא היה אכזר. הוא היה רוצח ילדים. הוא היה אגואיסט. אבל יש דבר שאי אפשר לאמר עליו: הוא לא היה טיפש. התנאי הזה היה תנאי מבריק מבחינת שמירת האינטרסים שלו...

בכל אופן, משה מתעקש ורוצה לצאת למדבר גם עם הנערים וגם עם הזקנים.

למה כל כך חשוב למשה לצאת איתם? למה פרעה לא הסכים עם הרעיון? שתי שאלות ותשובה אחת.

גם פרעה וגם משה ידעו שאי אפשר להגיע רחוק בלי דור חדש. אולי אחת מההגדרות המבריקות ביותר בהקשר הושמעה מפי הרב יוסף כהנמן מפוניביז' באומרו ש-"ילד הוא יתום כשאין לו הורים. עם הוא יתום כשאין לו בנים ונערים".

ומה עם הזקנים? האם מי שהוא יכול לומר שעתיד העם תלוי בהם? כן, בהחלט. הזקנים מהווים את השורשים, מקור המסורת והמסורה. כשפרעה אומר למשה שאין לנערים ולזקנים אישור יציאה, הוא אומר להם: "התקווה שלכם והשורשים שלכם נשארים אצלי! נראה להיכן תגיעו בלעדיהם...".

אי אפשר לבנות שום אומה בלי עבר ובלי עתיד. בלי שורשים ובלי תקווה. בלי מסורת ובלי חלומות. 'המנוע של העם' נמצא תמיד בשני הקצוות הללו. ובלי מנוע אי אפשר להגיע לשום מקום...

גם פרעה וגם משה ידעו זאת.

 

תורה בטעם לטיני

דיני קרבן הפסח, המצווה הראשונה שבני ישראל קיבלו כעם, מובאים בפרשת בא. לאורך כל המקרא קיים קשר הדוק בין מצוות הפסח לבין מצוות המילה. אברהם אבינו, על פי חז"ל, מל את עצמו בימי הפסח, יהושע מל את בני ישראל אשר לא מלו במדבר לפני הפסח בגלגל, ובפרשתנו התורה אוסרת לערל לאכול מקרבן הפסח. על טבעו של הקשר ההדוק בין שתי מצוות הללו בפרק חדש של תורה בטעם לטיני על פרשת בא תשפ"ב

 

אירועים קרובים

  • Trip to the Bible Lands Museum (Jerusalem)
    יום ג׳, 07 ביוני
    ירושלים
    07 ביוני, 9:00 – 16:30
    ירושלים, שמואל סטפן וויז 21, ירושלים, 9104601, ישראל
    Please contact Terri Davis for more details
  • שבת חתן וכלה אלעד גולן ורעות עמירם
    11 ביוני, 9:00
    Ashkelon, Har'el St 8, Ashkelon, Israel
  • מופע אקוסטי טנדו
    יום ג׳, 05 ביולי
    Ashkelon
    05 ביולי, 17:00
    Ashkelon, Har'el St 8, Ashkelon, Israel